عوارض ویبره گوشی در طولانی مدت

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و بازدیدکنندگان عزیز سایت .

متاسفانه چند روزی هست سرفه شدیدا داره منو آزار میده البته مطلبی که میخوام بنویسم ربطی به سرفه نداره و مربوط به قضیه ی مهم دیگه ای هست .

بین کارها یه تایم خالی پیدا کردم و فرصت رو غنیمت شمردم و با گوشی به نوشتن این مطلب پرداختم پس اگه مورد یا مشکلی هست به بزرگی خودتون ببخشید !

آقا پسرا تا حالا واستون پیش اومده حین موتور سواری احساس کنین گوشیتون داخل جیب شلوارتون داره زنگ میخوره اما وقتی توقف می کنید و گوشی رو بیرون میارین با کمال تعجب میبینین هیچ خبری نیس !!!

یا شما دختر خانوما ممکنه حس بالا رو تجربه کرده باشید هنگام راه رفتن یا وقتی تو خیابون کیفتون رو شونتونه یهو احساس میکنین کیفتون در حال لرزش هست اما بعد دیدن داخل کیف میبینین هیچ خبری نیست !

بعضی وقتا جالب و بعضی وقتا آزار دهندست نه؟

خوب بگذریم مثال های بالا رو زدم واسه اینکه موضوع واستون بهتر جا بیوفته .

این جریان اصلا اتفاقی نیست و نباید راحت از کنارش گذشت .

دانشمندا بعد از تحقیقات روی این قضیه اسم علمی اون رو ” fauxcellarm ” یا سندروم عضلانی گذاشتن که به دلیل استفاده ی طولانی مدت از ویبره گوشی بوجود میاد .

این عارضه به این شکل عمل میکنه که حتی زمانیکه گوشی در حالت ویبره نیست عضله ای که درگیر این سندروم شده سیگنال لرزشی کاذب و غیر واقعی به مغز ارسال میکنه و شما ویبره یا زنگ خوردن گوشی رو احساس می کنین !

 

این تازه حالت ابتدایی این سندروم هست و در مدل با دوز بالاتر و پیشرفته تر این عارضه شخص حتی با تکان خوردن قسمتی از لباس خود هنگام فعالیت فک میکنه وسیله ای در حال لرزیدن هست که امروزه این وسیله به دلیل استفاده نامتعادل که موبایل نامیده میشه و شده گوشی های هوشمند که به بلای خانمان سوز تبدیل شده و خیلی از ما ازش غافلیم !

در پایان باید به عنوان یه دوست از شما عزیزان درخواست کنم وقت و عمر گران بهاتون رو صرف گردش الکی در شبکه های اجتماعی نکنین که هیچ سودی نداره ، همچنین ممنون میشم این مطلب رو برای دوستان و آشنایانتون به اشتراک بذارین تا آنها هم مراقب سلامتیشون باشن .

منتظر نظرات مفید شما عزیزان و هر موضوعی که علاقه دارین راجع بهش مطلب گذاشته بشه هستم.

علی نظامی فر

علی نظامی فر هستم ، متولد 9 مهر 1373 دانشجوی کارشناسی رشته ی آی تی . تخصص من طراحی سایت و برنامه نویسی ، سر گرمی ها : آهنگسازی و فیلم دیدن . این سایت برای به اشتراک گذاری دل نوشته ها ، و تجربیات ساخته شده ،امیدوارم مفید واقع بشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *